Na krotko po moim pierwszym
kursie osteopatii czaszkowej przynajmniej raz dziennie z entyzjazmem udawalam
sie na oddzial polozniczy by badac nowonarodzone dzieci. W tym okresie ( 8 lat)
zbadalam ok 1500 noworodkow.
Wszystkie dzieci zostaly
przebadane w okresie max. 5 dni po narodzinach poniewaz tyle wlasnie trwal
standardowy pobyt matki w szpitalu (w latach 50tych).Wiele dzieci przebadalam
juz w pierwszej dobie zycia. Rezultat tych badan zostal opublikowany a wnioski
byly nastepujace:
***jedynie 10% dzieci mialy
perfekcyjnie ulozona czaszke i swobodnie funkcjonujacy
mechanizm
czaszkowy
***Kolejne 10%stanowily
dzieci ktorych czaszka byla tak silnie znieksztalcona, ze bylo
to widoczne golym
okiem nie tylko dla mnie.
***Pozostale 80% noworodkow
z mniejszymi badz wiekszymi zaburzeniami- w ich przypadku
korekta byla w
zasadzie latwa do zrealizowania i to w przeciagu kilku minut.
Mniej wiecej w tym samym
czasie Dr Warthman badal dzieci w wieku szkolnym w rejonie
Detroit.
Bylam pod wrazeniem
faktu,ze zaburzenia konstrukcji (napiecie) ktore opisal u dzieci z roznego
rodzaju problemami w nauce mialy ten sam charakter,ktory powtarzal sie u
wspomnianych 80% przebadanych przeze mnie noworodkow..Przypomne,ze nie byly to
zbyt powazne wady konstrukcji ale oczywiscie mechanizm cranialny nie
funkcjonowal perfekcyjnie
Czy,w zwiazku z tym,mozna
by sie pokusic o konkluzje,ze zweryfikowanie tych wad we wczesnym okresie
oszczedzilo by dzieciom problemow na pozniejszym etapie rozwoju (czyli tu: w
wieku szkolnym)?
I przechodzac dalej...czy
mozna dostrzec jakis wspolny wyznacznik cechujacy dzieci z problemami
akademickimi?
Pod tym katem przebadano
wlasnie grupe 200 dzieci sposrod ktorych polowa okazala sie miec jakiegos
rodzaju problemy akademickie.
Wsrod tych ostatnich,
niemal w 100% pojawial sie ten sam czynnik- traumatyczne
narodziny.
Czasem skutki uwidocznily
sie na dobre dopiero ok 3 roku zycia gdy np zaczely sie pojawiac zaburzenia
wizulane(np niezdolnosc sledzenia linii druku czy tez szybkiej adaptacji po
przeniesieniu wzroku z tablicy na ksiazke).
,czasem byly to jedyne
skutki i nie wiazaly sie z dalszymi zaburzeniami w pracy
umyslu.
W momencie narodzin
wszystkie komorki nerwowe znajduja sie juz w mozgu jednak `wlokna` nerwowe
dopiero zaczynaja sie ksztaltowac,pod wplywem rozwoju funkcji nerwowych.Dziecko
zaczyna sie poruszac, przechodzic z brzuszka na plecy i
odwrotnie,pelzac,raczkowac,stawac,chodzic i mowic-inaczej mowiac robic wszystko
co jest typowe dla malego dziecka i jego etapow rozwoju. Ten wlasnie stopniowy
wzrost funkcji nerwowych powinien zachodzic w prawidlowo uksztaltowanej
czaszce,ktora to jest forma dla systemu nerwowego i jego
funkcji.(?)
Dlatego wlasnie wszelkiego
rodzaju zaburzenia strukturalne czaszki moga miec wplyw na zaburzenia funkcji
ukladu nerwowego.
Wniosek
O ile jest mozliwe by
specjalista osteopatii sprawdzil i ew skorygowal wszelkie dysfunkcje czaszkowe
tuz po narodzinach dziecka to moze to zapobiec wielu mniejszym i wiekszym
problemom wieku dzieciecego.
Wlae z uwagi na to
zachecalabym wszystkie matki do zasiegniecia porady specjalisty od osteopatii na
krotko po narodzinach dziecka.
Find Casino Games at DrmCD
ReplyDeleteFind Casino Games at DrmCD. Click to discover and buy games 충청북도 출장안마 for your phone. All the latest 벳 365 games, casino tables, free casino bonuses, titanium tubing games for 하남 출장마사지 Android and 경상남도 출장마사지